08-10-2009

14 Oktober


Gezellig ontbijt bij Elzaan en dan op weg naar Hermanus via Bredasdorp, Napier en Stanford. Eerst nog de kerk in Bredasdorp.





Het is prachtig weer, mooie weg, wat wil je nog meer. De natuur is erg mooi zeker als de zon erbij is.






Nog een prachtige boom.












Aangekomen in Hermanus.



Dit dorp is gekozen als dorp van het jaar 2008-2009.
Is ongeveer 120 km van Cape Town gelegen aan de Atlantisch oceaan en is bekend als de plek om walvissen te observeren.
De walvissen komen hier dicht bij de kust en zijn zonder boottocht te bewonderen.


Wij gingen meteen naar de plaatselijke VVV om informatie te krijgen. De parkeerwachter Owen vroeg of hij mijn auto mocht wassen, waar ik in toestemde gezien dat hij zo vreselijk smerig was door de lange tochten op de pisten.

Op de VVV meteen een hotel geboekt, The Misty Waves hotel een luxe 4 sterren hotel waar je de walvissen kon zien vanuit je kamer. http://www.hermanusmistybeach.co.za/.











Door het raam kon ik zien dat Owen nog niet klaar was met de auto wassen en besloten wij om een kopje koffie te gaan drinken. Ik gaf een fooi van 25 rand (€ 2.30)aan de parkeerwachter en hij was zeer tevreden. Op weg naar het hotel konden wij in de verte een paar walvissen bewonderen. Zij waren toch een beetje ver en ze sprongen uit het water als het fototoestel niet klaar was natuurlijk.







Op een zeer winderig terras hebben wij gegeten: Marian een frisse salade en ik koos weer voor een gegrilde Crayfish. Oh wat is dat heerlijk. Nog een kopje koffie op een terras genomen.
Terug naar het hotel voor een kleine siesta tot wij wakker werden gemaakt door werkers die aan het boren waren. Om de beurt lekker in de jaccuzi gelegen en een stukje langs de kust gelopen.







Ik heb geprobeerd de walvissen te filmen maar het viel niet mee.













En overal de magnifieke Protea's. Deze heten speldenkussen.

Later een aperitief genomen in een Cubaanse café, erg gezellig. Terug naar het hotel waar wij gegeten hebben op de derde verdieping met zicht op de zee. (Tot 7.30 uur wan dan is het donker). Marian had kipfilet en ik tempura prawns met chili saus.

Geen opmerkingen: